دعوت ارکستر موسیقی ملی ایران از هنرمندان

شهرام توکلى عضو شوراى فنى ارکستر موسیقى ملى ایران با اعلام این خبر درباره ى فراخوانى که از سوى بنیاد رودکى براى رپرتوار ارکستر موسیقى ملى اعلام شده است، گفت: ارکستر موسیقى ملى ایران متعلق به ملت ایران بوده و تمامى هنرمندان اعم از شاعر، آهنگساز، تنظیم کننده و خواننده میتوانند با این ارکستر همکارى کنند. به همین دلیل فراخوانى عمومى از سوى بنیاد رودکى اعلام شده تا علاقه مندان آثار خود را به سایت رسمى بنیاد رودکى  www.bonyadroudaki.ir ارسال نمایند. این آثار بعد از بررسى توسط شوراى فنى ارکستر، در صورت دارا بودن پارامترهاى کیفى لازم، جزو رپرتوار کنسرت قرار گرفته و اجرا خواهند شد.

وى در ادامه  افزود : این آثار میتوانند قطعات باکلام و یا بى کلام بوده و  براى ترکیب ارکستر موسیقى ملى شامل : سازهاى زهى، بادى هاى چوبى ( زوج ) ، پیانو و آلات ضربى نوشته شده باشند.علاوه بر این آثار ارسالى باید هویت ایرانى داشته و از لحاظ فنى و کیفى نیز از سطح مطلوبى برخوردار باشند.

توکلى در ادامه با اشاره به نسل جوان آهنگسازان ایرانی گفت: در بین جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاه هاى موسیقى کشور استعدادهاى فراوانى وجود دارند که اگر به آنها فرصت و امکان آهنگسازى و کسب تجربه در ارکستر داده شود میتوانند آثار زیبا و با ارزشى خلق کنند، به همین منظور ارکستر موسیقى ملى ایران از تمامى هنرمندان کشور اعم از پیشکسوتان و جوانان  دعوت به همکارى مى نماید .

سایت موسیقی ما

لینک خبر:

http://www.musicema.com/node/237707